Handelsbetingelser for lokale aktiviteter og arrangementer
Tilmelding
Tilmelding til aktiviteter kan foregå ved:
- Onlinetilmelding via hjemmesiden.
- Telefonisk eller personlig kontakt til en lokalafdeling under Ældre Sagen.
Vi sender dig en kvitteringsmail, når vi har modtaget din tilmelding. Hvis du ikke har modtaget e-mailen inden for 24 timer, kan du undersøge om, den er havnet i dit spamfilter og fx findes i mappen Spam eller Uønsket mail. Hvis du fortsat ikke har modtaget mailen, bedes du kontakte den pågældende lokalafdeling af Ældre Sagen, for at få afklaret eventuelle misforståelser.Tilmelding er bindende med mindre andet er nævnt på lokalafdelingens hjemmeside. Se afmeldingsregler i nedenstående.
Betaling
Betaling kan ske ved:
- Online betaling med Dankort/VisaDankort/Mobile Pay.
- Personligt fremmøde hos Ældre Sagens lokalafdeling, hvis afdelingen har et kontor.
- Kontakt til Ældre Sagens lokalafdeling, der eventuelt kan sende et girokort eller oplyse en bankkonto til indbetaling.
Hvilken type betaling, der kan foretages, vil fremgå af lokalafdelingens hjemmeside under www.aeldresagen.dk/lokalafdelinger.
Levering
Levering er foretaget, når betalingen er modtaget. Der tages forbehold for ændring af undervisningssted og underviser. Ved eventuel aflysning af aktivitet eller arrangement kan startdato ændres.
Fortrydelse og afmelding
Det fremgår af det enkelte arrangement, om afbud er muligt før given dato. Hvis der opkræves gebyr for afmelding, vil dette fremgå i beskrivelse af arrangementet under vilkår for tilmelding og betaling. Hvis et arrangement aflyses af lokalafdelingen, vil deltagerne få refunderet deres indbetaling. Tilbagebetaling sker til anvendt kort når der er betalt via kort, og tilbagebetaling sker indenfor senest en måned. For øvrige tilbagebetalinger; kontakt lokalafdeling for aftale om hvordan penge skal overføres.
Manglende fremmøde giver ikke ret til tilbagebetaling.
Henvendelse
Al henvendelse vedrørende aktiviteter og arrangementer skal ske til den af Ældre Sagens lokalafdelinger, der er udbyder af aktiviteten.
Persondata
Du handler med Ældre Sagen, [lokalafdeling]. Lokalafdelingen er en del af Landsforeningen Ældre Sagen, der er dataansvarlig. Ældre Sagen har brug for dine oplysninger for at kunne administrere din tilmelding til vores aktiviteter. Dine tilmeldingsoplysninger slettes senest 1 år efter udløbet af kalenderåret, hvor du afslutter eller du har frameldt dig aktiviteten.
Eventuelle betalingsoplysninger slettes dog først efter 5 år efter udløbet af kalenderåret regnet fra dit sidste køb jf. Bogføringsloven.
Du kan læse, hvordan Ældre Sagen behandler dine oplysninger på aeldresagen.dk/persondatapolitik. Du har ret til at få indsigt i, rettet, begrænset og slettet dine oplysninger og kan klage til Datatilsynet over Ældre Sagens behandling af dine oplysninger.
Kontakt Landsforeningen Ældre Sagen, Snorresgade 17-19, 2300 København S, Tlf. 33 96 86 86,
Mail: persondata@aeldresagen.dk
Denne hjemmeside drives af: Landsforeningen Ældre Sagen, Snorresgade 17-19, 2300 København S www.aeldresagen.dk CVR-NR. 10625408